21 July 2012

ramadhan al kareem


Assalamualaikum,hye peeps!
Salam ramadhan terlebih dulu aku nak wish.pose jangan xpose lak korang.
Okay,sempena bulan baik ni,post aku pon nak buat yang baik-baik.(aku kan budak baik)
R.A.M.A.D.H.A.N
Satu bulan yang sangat istimewa bagi hamba Allah. Dalam bulan ni, banyak peristiwa yang besar berlaku dalam lipatan sejarah Islam. Contoh nya…
~ Peperangan pertama dalam Islam iaitu Perang Badar berlaku dalam bulan ramadhan. Dalam peristiwa ni, kita boleh amik sebagai contoh camna para sahabat Rasulullah berjuang dalam keadaan yang sedang berlapar dan dahaga,menentang musuh Islam…zaman kita nix de perang,tapi masih ramai lagi an orang tak puasa, alasan yang paling skema orang akan bagi mesti “gastrik”…tu belum kes curi minum dalam toilet lagi,(teringat aku dulu kecik-kecik)…
~ Peristiwa turunnya wahyu Allah kepada Nabi Muhammad SAW, jujungan besar kita seluruh umat Islam. Al quran, satu mukjizat paling agung. Kalau aku nak state kan keistimewaan Al quran ni,memang terlalu banyak sangat.(next time aku buat entry camtu ea).

Doa yang tak pernah aku miss dalam bulan ramadhan ni
“Ya Allah, izinkan aku bertemu Ramadhan ini dengan kemanisan iman dan panjangkan usiaku untuk berjumpa lagi dengannya kelak. Izinkan aku berjumpa dengan keajaiban malam seribu bulan itu…Ameen.”

jangan jadi macam ni lak ea,kot ye pon lapar...kucing tu...peace!









No comments:

Post a Comment