12 August 2012

seminggu lagi.

Assalamualaikum, hye peeps.
ok,lama sangat tak jenguk blog ni,well...busy.(busy lah sangat)
berbalik tajuk di atas,seminggu je lagi...nak RAYA. ye, nak RAYA.

eh,cam semalam je aku start sahur-kekadang kantoi gak-

eh,betol la...memang dah nak raya. Actually, tahun ni memang tak terasa sangat Ramadhan.-but i'm still fasting ok- maybe sebab masa everyday pack sangat kot.(twice,haha)ye lah, setiap hari 9am-5pm dalam kelas jee.ok,bukan tu aku nak share...(penat woo)

tahun ni,aku beraya dalam keadaan berumur 21 tahun.HAHA.dah 21 tahun aku beraya (tolak bahagi umur time baby dalam 18 tahun laa). every year has a moment sendiri. dah kalau cakap sal RAYA, benda-benda ter'relate' ngan words R.A.Y.A ni sume nya baru. example nye...baju melayu dan termasuklah songkok serta sampin..(kasut tu dah lain cite) 

Now, as a bachelor boy (ntah betul aku eja ke tak) aku dah berapa nak fikir sangat dah sal ni...
ibu cakap "nanti ibu belikan kau baju melayu ea" 
aku dengan sambil lewa jee "tak pe laa,adik pakai jubah hood tu je"

(tapi,cakap ibu mana leh lawan...) 

terpaksa gak fikir tahun ni nak pakai warna apa. memandangkan cik "B" aku lambat bagitau colour dress raya dia tahun ni, aku dengan yakin nye decide nak black colour.
alang-alang lepas raya ni lak,aku konvo..memang sesuai laa sangat warna pilihan aku tu.

hehe, yang masyuk nye...dalam family aku ni, yang masih belajar dapat lagi duit raya...(aku ni di kelaskan sebagai pelajar lagi laa,baru jee habis)

tapi, yang ngokngek nya...anak-anak saudara aku ni semua pastinya mintak aku duit raya...nanti dengarlah dialog-dialog manja...

"pakngah,nak wit ayeee"
(dah lali dah aku camni sejak menginjak umur 20 an ni)


#sebelum terlambat, aku nak susun 20 jari nak mintak maaf kat semua yang kenal insan bertuah yang bernama 'Ammar Rahimi b Mad Yusop ni ea...0-0 la. Selamat Hari Raya Aidilfitri..maap..maap..maap..




ok,aku memang kurus.





No comments:

Post a Comment